
Management
Management
Echipa manageriala
Director prof.Chitu Marian
Director adjunct prof.Tudose Sorina
Coordonator proiecte/programe educationale si extrascolare prof.Sotir Camelia
Extras din ROFUIP /04.07.2022
TITLUL III: Managementul unităţilor de învăţământ
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 16
(1)Managementul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică este asigurat în
conformitate cu prevederile legale.
(2)Unitatea de învăţământ cu personalitate juridică este condusă de consiliul de
administraţie, de director şi, după caz, de directori adjuncţi.
(3)Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă,după caz, cu toate organismele interesate: consiliul profesoral, personalul didactic auxiliar,personalul nedidactic, reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate federaţiilor sindicalereprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar, care au membri înunitate, consiliul reprezentativ al părinţilor şi asociaţia părinţilor, consiliul şcolar al elevilor,
sucursalele asociaţiilor reprezentative ale elevilor, acolo unde este cazul, autorităţile
administraţiei publice locale, precum şi cu reprezentanţii operatorilor economici implicaţi în susţinerea învăţământului profesional şi tehnic, inclusiv dual şi/sau în desfăşurarea instruirii practice a elevilor.
Art. 17
Consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ se asigură, la cererea
directorului, de către inspectoratele şcolare, prin consilierul juridic.
CAPITOLUL V: Tipul şi conţinutul documentelor manageriale
Art. 28
Pentru optimizarea managementului unităţii de învăţământ, conducerea acesteia elaborează documente manageriale, astfel:
a)documente de diagnoză;
b)documente de prognoză;
c)documente de evidenţă.
Art. 29
(1)Documentele de diagnoză ale unităţii de învăţământ sunt:
a)rapoartele anuale ale comisiilor şi compartimentelor din unitatea de învăţământ;
b)raportul anual asupra calităţii educaţiei din unitatea de învăţământ;
c)raportul anual de evaluare internă a calităţii.
(2)Conducerea unităţii de învăţământ poate elabora şi alte documente de diagnoză privind domenii specifice de interes, care să contribuie la dezvoltarea instituţională şi la atingerea obiectivelor educaţionale.
Art. 30
(1)Raportul anual asupra calităţii educaţiei se întocmeşte de către director şi directorul
adjunct/directorii adjuncţi, după caz.
(2)Raportul anual asupra calităţii educaţiei se validează de către consiliul de administraţie,
la propunerea directorului, în primele patru săptămâni de la începutul anului şcolar.
Art. 31
Raportul anual asupra calităţii educaţiei este făcut public pe site-ul unităţii de învăţământ sau, în lipsa acestuia, prin orice altă formă.
Art. 32
Raportul anual de evaluare internă (RAEI) se întocmeşte de către comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, se validează de către consiliul de administraţie, la propunerea coordonatorului comisiei, şi se prezintă, spre analiză, consiliului profesoral.
Art. 33
(1)Documentele de prognoză ale unităţii de învăţământ realizate pe baza documentelor de diagnoză ale perioadei anterioare sunt:
a)planul de dezvoltare instituţională, respectiv planul de acţiune al şcolii pentru
învăţământul profesional şi tehnic (PAS);
b)planul managerial;
c)programul de dezvoltare a sistemului de control managerial.
(2)Directorul poate elabora şi alte documente de prognoză, în scopul optimizării
managementului unităţii de învăţământ.
(3)Documentele de prognoză se transmit, în format electronic, comitetului reprezentativ al părinţilor şi asociaţiei de părinţi, acolo unde există, fiind documente care conţin informaţii de interes public.
Art. 34
(1)Planul de dezvoltare instituţională constituie documentul de prognoză pe termen lung şi se elaborează de către o echipă coordonată de către director, pentru o perioadă de 3-5 ani.
Acesta conţine:
a)prezentarea unităţii: istoric şi starea actuală a resurselor umane, materiale şi financiare, relaţia cu comunitatea locală şi organigramă;
b)analiza de nevoi, alcătuită din analiza de tip SWOT şi analiza de tip PESTE etc.;
c)viziunea, misiunea şi obiectivele strategice ale unităţii;
d)planificarea tuturor activităţilor unităţii de învăţământ, respectiv activităţi manageriale,obiective, termene, stadii de realizare, resurse necesare, responsabilităţi, indicatori de performanţă şi evaluare.
(2)Planul de acţiune al şcolii (PAS) pentru unităţile de învăţământ profesional şi tehnic
corelează oferta educaţională şi de formare profesională cu nevoile de dezvoltare
socioeconomică la nivel local, judeţean şi regional, stabilite prin Planul regional de acţiune pentru învăţământ (PRAI) şi Planul local de acţiune pentru învăţământ (PLAI).
(3)Planul de acţiune al şcolii (PAS) se realizează în baza ghidului de elaborare emis de către Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic.
(4)Planul de dezvoltare instituţională, respectiv planul de acţiune al şcolii (PAS) se dezbate şi se avizează de către consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
Planificarea strategică, respectiv planul de acţiune al şcolii (PAS), pentru unităţile de
învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care şcolarizează în învăţământ
profesional şi tehnic este elaborat, pentru o perioadă de 3-5 ani, de către o echipă
coordonată de către director, în colaborare cu partenerii şcolii, şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
Art. 35
(1)Planul managerial constituie documentul de acţiune pe termen scurt şi se elaborează de către director pentru o perioadă de un an şcolar.
(2)Planul managerial conţine adaptarea direcţiilor de acţiune ale ministerului şi
inspectoratului şcolar la specificul unităţii, precum şi a obiectivelor strategice ale planului de dezvoltare instituţională la perioada anului şcolar respectiv.
(3)Planul managerial se dezbate şi se avizează de către consiliul profesoral şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
(4)Directorul adjunct întocmeşte propriul plan managerial conform fişei postului, în
concordanţă cu planul managerial al directorului şi cu planul de dezvoltare instituţională, care se aprobă de către consiliul de administraţie.
Art. 36
Directorul ia măsurile necesare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi. Planul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial va cuprinde obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele, precum şi alte componente.
Art. 37
Documentele manageriale de evidenţă sunt:
a)statul de funcţii;
b)organigrama unităţii de învăţământ;
c)schema orară a unităţii de învăţământ/programul zilnic al unităţii de învăţământ
antepreşcolar/preşcolar;
d)planul de şcolarizare.
Regulamente
- REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL SCOLII GIMNAZIALE NR.32
- REGULAMENTUL INTERN AL SCOLII GIMNAZIALE NR.32
Documente manageriale
- Plan de Dezvoltare Institutionala 2017-2021
- Plan Managerial 2017-2018
- Plan operational 2017-2018
Plan dezvoltare institutionala 2017-2021
- Procedura de sistem pentru evaluarea activitatii manageriale desfasurate de directorii si directorii adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar particular din Municipiul Bucuresti in anul scolar 2021-2022
- Adresa ISMB nr.18860/06.07.2022
- Decizie evaluare directori particular
- Proces-verbal evaluare directori
- Model FISA CADRU DE (AUTO)EVALUARE – DIRECTOR
- Model FISA CADRU DE (AUTO)EVALUARE – DIRECTOR ADJUNCT
- Model FISA CADRU DE (AUTO)EVALUARE – DIRECTOR / DIRECTOR ADJUNCT – invatamant prescolar
METODOLOGIE privind evaluarea anuală a activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar
Organigrama Scola Gimnaziala Nr.32
- ORGANIGRAMA 2017-2018
RAPOARTE PRIVIND CALITATEA EDUCATIEI
RAEI 2014-2015
RAEI 2016-2017
Legislație specifică
- Ordinul 4619 din 2014
- Ordinul 4621 din 2015
Hotărâri ale Consiliului de Administrație
Bugetul
Elaborarea şi aprobarea bugetului instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat | Normă metodologică. Parte integrantă din Hotărâre 538/2001
Dă clic pentru a accesa buget-2004.pdf
EXECUȚIE BUGETARĂ
- Cont de executie bugetară 2016
- Cheltuieli si contracte din anul 2016
- CONTUL DE EXECUTIE BUGETARA LA 31.12.2017
- BUGET 2024
Contractul educational
- Model contract educațional
PLAN INSTITUTIONAL DE DEZVOLTARE PROFESIONALA
- PLAN INSTITUTIONAL DE DEZVOLTARE PROFESIONALA
GRAFICE CONTROL
Grafic de control 2017-2018
GRAFICE DE ASISTENŢA
Grafic de asistenta 2017-2018
C.E.A.C. – Comisia de Evaluare şi Asigurare a Controlului
Extras din ROFUIP 04.07.2022
CAPITOLUL II: Evaluarea internă a calităţii educaţiei Art. 152 (1)Calitatea educaţiei reprezintă o prioritate permanentă pentru unitatea de învăţământ şi este centrată preponderent pe rezultatele învăţării. (2)Evaluarea internă se realizează potrivit legislaţiei în domeniul asigurării calităţii în învăţământul preuniversitar. Art. 153 (1)În conformitate cu prevederile legale, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ se înfiinţează comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii (CEAC). (2)Pe baza legislaţiei în vigoare, unitatea de învăţământ elaborează şi adoptă propria strategie şi propriul regulament de funcţionare a comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii. (3)Conducerea unităţii de învăţământ este direct responsabilă de calitatea educaţiei furnizate. Art. 154 În procesele de autoevaluare şi monitorizare internă, unităţile de învăţământ profesional şi tehnic vor aplica instrumentele Cadrului naţional de asigurare a calităţii în învăţământul profesional şi tehnic. Art. 155 (1)Componenţa, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii sunt realizate în conformitate cu prevederile legale. (2)Activitatea membrilor comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii poate fi remunerată, cu respectarea legislaţiei în vigoare. (3)Orice control sau evaluare externă a calităţii din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar sau a ministerului se bazează pe analiza raportului de evaluare internă a activităţii din unitatea de învăţământ.
- Regulament propriu C.E.A.C.
- Model chestionar pentru evaluarea calității
- Model chestionar CEAC
- Lista documentelor solicitate de ARACIP unitatilor de invatamant preuniversitar
- Raport anual de evaluare interna a calitatii pentru anul scolar 2016-2017
S.C.M.I. – Sistemul de Control Managerial Intern
- Manualul SCMI
- Regulamentul S.C.M.I.
- Lista obiectivelor generale
- Lista codurilor compartimentelor
- Lista situațiilor de întrerupere de control.